سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتن «نمی دانم» نیمی از دانش است . [امام علی علیه السلام]


ارسال شده توسط تندیس تنهایی در 83/7/14:: 11:54 صبح

سلام دوستان

مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید      که ز انفاس خوشش بوی کسی می آید

امروز ، روز ولادت منجی عالم بشریت ، یوسف زهرا (س) ، مهدی موعود (عج) هست .

من این روز عزیز رو به همه ی شما تبریک عرض میکنم و از ایزد منان میخوام که انشاالله هر چی میخواین بهتون بده .

من این وبلاگ رو امروز همزمان با این روز عزیز راه اندازی میکنم و امیدوارم به یاری حضرت حق و همراهی شما وبلاگ پرباری باشه .

 

.........................................................

 نام مبارک ایشان: « م ح م د » و نام مادرشان - به اختلاف روایات- «نرجس; ریحانه; سوسن; صیقل; حکیمه; مریم‏» مى‏باشد.

تاریخ زاد روز آن حضرت - نیز به اختلاف - شب جمعه نیمه شعبان‏سال 255 هـ . ق ، یا 8 شعبان سال‏256 هـ . ق و یا23 رمضان سال 258 هـ . ق به نگارش آمده است.

لیکن مشهور آن است که تولد با سعادت آن حضرت در شب جمعه نیمه‏شعبان سال 255 هـ . ق واقع شده است. این تاریخ نود هزار و دویست وسى و یک روز(90231) از مبدا هجرت گذشته را نشان مى‏دهد وبرابر است‏با روز پنجشنبه دهم مرداد سال 248(10/5/248) شمسى‏که به اتفاق در شهر سامره واقع گردیده است.

کنیه آن حضرت، ابوالقاسم و القاب ایشان: « مهدى ، حجه‏الله ، بقیه‏الله ، صاحب‏الزمان ، خلف صالح ، منتظر ، قائم ، خاتم و...» است .

سید بن طاوس از ابوجعفر قمى نقل کرده است: در شهر قم‏اخترشناسى بود از قوم یهود که در اخترشناسى و حساب نجوم‏برجستگى و مهارت ویژه داشت، روزى «احمد بن اسحاق‏» او راحاضر کرد و گفت: در فلان وقت نوزادى به دنیا آمده است، طالع اورا بگیر و میلادش را محاسبه کن، اخترشناسِ یاد شده ، طالع مولودرا گرفت و درباره محاسبات نجومى [که از آنها احکام نجوم را استخراج و استنباط مى‏کنند] و نظر به عمل آورد، آنگاه رو به‏احمد بن اسحاق کرد و گفت: نمى‏بینم این فرزند از آن تو باشد،جز این نیست که این مولود یا پیامبر است‏یا وصى پیامبر، نجوم‏دلالت دارد این نوزاد مالک شرق و غرب گیتى مى‏شود، مالک خشکى ودریا کوه، صحرا و بیابان، حتى روى زمین هیچ‏کس باقى نمى‏ماند جزاین که به دین او مى‏گرود و به ولایت او معتقد مى‏گردد.

 

اعتقاد به موعود نجات‏بخش

1 - در مذاهب یهود، نصارى، مانى، زرتشت و اسلام از انتظارموعودى نجات‏دهنده سخن به میان است که او خواهد آمد و همه جهان‏را اصلاح خواهد نمود ، مثلا یهودیان و مسیحیان چشم به راه رجعت‏حضرت مسیح(ع) دوخته‏اند. این سخن برگزیده از کتاب «اشعیاء»باب شصت و یکم است.

در مذاهب یهود، مسیح و زرتشت قبل از ظهور نجات‏دهنده نیروهاى‏بدى ظاهر مى‏شوند، نزد یهود هجوم یاءجوج و ماءجوج، نزد عیسویان‏اژدها یا جانور «یوحنایى‏» و پیامبر کذاب، نزد زرتشتیان‏«مار ضحاک‏» که همان «دجال‏» مسلمانان است.

نزد هر سه ملت نجات‏دهنده از دودمان عالى مرتبه خواهد بود، نزدیهودیان و عیسویان از نژاد پادشاه اسرائیل، نزد زرتشتیان‏«سوشیانس‏» پسر زرتشت است.

مسلمانان نیز معتقدند انهدام نیروى دجال یا پیامبر کذاب به‏دست امام غایب (عج) انجام خواهد گرفت که او نیز از اولاد پیامبراسلام(ص) است.

پیروان دین «مانى‏» نیز معتقدند که «مانى‏» در آخر زمان‏ ظهور خواهد کرد و نام او «خردشهرایزد» است، وقایعى که با ظهور او مصادف مى‏شود، عبارت است از علامات شگفت‏انگیزى که درآسمان پدید مى‏آید و دال بر آمدن «خرد شهر ایزد» مى‏باشد، او دانش را پیش از تکمیل «فرشگرد» به دنیا مى‏آورد، فرشتگانى ازشرق و غرب به فرمان او فرستاده مى‏شوند و به همه اهل دنیا پیام‏مى‏فرستد، اما اشخاص شرور او را انکار مى‏کنند.

2 - علامه مجلسى در بحار بابى را ویژه اخبارى ساخته که از طریق‏کاهنان بر روى الواح و سنگ‏نوشته‏ها به دست انسان رسیده ومى‏نویسد:

«چون خبر شکست رستم فرخزاد در جنگ قادسیه به یزدگرد ساسانى‏فرزند شهریار رسید، وبه او گفته شد رستم کشته و پنجاه هزار از نیروهاى او از پا درآمدند، یزدگرد اهل خانه، زن و فرزند را به‏قصد فرار از مداین خارج کرد و در برابر باب ایوان مداین ‏ایستاد و گفت: سلام بر تو اى ایوان اینک از تو روى مى‏گردانم ‏لیکن یا من به تو باز خواهم گشت و یا مردى از فرزندانم. « وراجع الیک، اناء او رجل من ولدى ‏». که هنوز زمان او نزدیک‏ نشده و روزگار او نرسیده است.

سلیمان دیلمى مى‏گوید: بر امام صادق(ع) وارد و از این مساله‏پرسیدم که منظور یزدگرد از این جمله که یا مردى از فرزندانم‏به ایوان کسرى باز خواهد گشت، چیست؟

فرمود: او صاحب شما حضرت قائم (عج) به امر خداوند عزوجل است که‏فرزند ششم از فرزندان من است که از یزدگرد متولد گشته پس‏فرزند او به شمار مى‏رود.

 

برگرفته شده از سایت بلاغ

ستاره .................................................

ستاره دیده فروبست و آرمید بیا
شراب نور به رگهای شب دوید بیا
زبس به دامن شب اشک انتظارم ریخت
گل سپیده شکفت و سحر دمید بیا
شهاب یاد تو در آسمان خاطر من
پیاپی از همه سو خط زر کشید بیا
زبس نشستم و با شب حدیث غم گفتم
زغصه رنگ من و رنگ شب پرید بیا
به گامهای کسان می برم گمان که تویی
دلم ز سینه برون شد ز بس تپید بیا
نیامدی که فلک خوشه خوشه پروین داشت
کنون که دست سحر دانه دانه چید بیا
امید خاطر سیمین ِ دل شکسته تویی
مرا مخواه ازین بیش نا امید بیا

............................................. سیمین بهبهانی

 

کلام بزرگان : حضرت علی (ع) می فرمایند:

اى پسر آدم ، اگر دیدى که خداى سبحان ، نعمتش را پى‏درپى به تو ارزانى مى‏دارد و تو نافرمانیش مى‏کنى ، از کیفر او بترس .

معرفی سایت : سایت چهارده معصوم که امیدوارم به دردتون بخوره .

یادگاری : آهنگ روزی تو خواهی آمد با صدای گرم محمد اصفهانی و یه تصویر که کار خودمه و به مناسبت امروز درستش کردم امیدوارم که خوشتون بیاد . (برای دریافت موزیک کلیک راست کرده و گزنیه Save Target As رو بزنید و برای دریافت تصویر هم روی تصویر کلیک کنید .)

روزی تو خواهی آمد / شعر : محمد علی شیرازی .............................

روزی تو خواهی آمد از کوچه های باران

تا از دلم بشویی غمهای روزگاران

تو روح سبز گلزار ، گل شاداب بی خار

مرا از پا فکنده ، شکستن های بسیار

تو یاس نو دمیده ، من گلبرگ تکیده

روزی آیی کنارم ، که عشق از دل رمیده

تو را نا دیدن ما غم نباشد

که در خیلت به از ما کم نباشد

من از دست تو در عالم نهم روی

ولیکن چون تو در عالم نباشد

روزی تو خواهی آمد از سوی مهربانی

اما ز من نبینی دیگر به جا نشانی

............................... تنها ماندم / محمد اصفهانی

توجه !

این متن مجددا آپدیت شد و لینکهای درست جایگزین شدند .

سربلند و پیروز باشید

کلمات کلیدی :

<   <<   6   7   8